آیا فلفل های سبز میزان کربوهیدرات پایینی دارند؟
نوشته شده توسط : آقای شریفی

تمام سبزیجات حداقل حاوی مقداری کربوهیدرات می باشند و البته فلفل های سبز نیز از این امر مستثنی نیستند. هرچند سبزیجات نشاسته ای موادغذایی غنی از کربوهیدرات محسوب می شوند، اما فلفل های سبز میزان کمی کربوهیدرات دارند. بنابراین برای افرادی که می خواهند میزان کربوهیدرات و کالری دریافتی خود را کنترل کنند، انتخاب مناسبی است. ترشی فلفل های سبز همچنین سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی می باشند.

 

کربوهیدرات در فلفل ها

یک فنجان از فلفل های سبز اسلایس شده در حدود ۴.۳ گرم کربوهیدرات برای بدن فراهم می کند. کربوهیدرات در سبزیجات غیرنشاسته ای جزو کربوهیدرات های ساده به حساب می آیند. از ۴.۳ گرم کربوهیدرات تام، ۱.۶ گرم آن مربوط به فیبر بوده که می تواند به کاهش خطر پیشرفت برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری عروق کرونر قلب، فشارخون بالا، دیابت، اختلالات دستگاه گوارشی از جمله رفلاکس معده به مری، دیورتیکولیت و یبوست کمک کند.

 

مقایسه فلفل سبز با سایر فلفل ها

اگرچه میزان کربوهیدرات موجود در سبزیجات به طور گسترده ای متفاوت است، اما کربوهیدرات موجود در سایر فلفل ها نسبتا شبیه فلفل های سبز می باشد. برای نمونه، مصرف یک فنجان از فلفل های قرمز حاوی ۵.۸ گرم کربوهیدرات و مصرف یک فنجان از فلفل های موزی حاوی ۶.۶ گرم کربوهیدرات بوده، درحالیکه مصرف همین میزان از اسلایس های فلفل خام هالاپینو محتوی ۵.۹ گرم کربوهیدرات است.

 

میزان کربوهیدرات مورد نیاز

مصرف فلفل دلمه ای می تواند به دریافت کربوهیدرات مورد نیاز روزانه کمک کند. یک فنجان از فلفل های قرمز اسلایس شده تنها ۱۸ کالری دارد. براساس انستیتوی پزشکی درایالات متحده، ۴۵ تا ۶۵ درصد کالری دریافتی بزرگسالان از کربوهیدرات ها بوده که براساس رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری، این میزان روزانه ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم است.

 

فلفل ها در مقایسه با سبزیجات نشاسته ای

سبزیجات نشاسته ای (سیب زمینی، ذرت و نخودها) میزان کربوهیدرات بالاتری نسبت به فلفل های سبز دارند. برای نمونه، یک فنجان نخودسبز تقریبا حاوی ۲۱ گرم کربوهیدرات بوده، درحالیکه یک فنجان ذرت محتوی ۲۷ گرم کربوهیدرات است. همچنین یک فنجان سیب زمینی ۲۶ گرم کربوهیدرات برای بدن فراهم می کند.

 




:: برچسب‌ها: ترشی فلفل، فلفل، سبزیجات تازه، سبزیجات ارگانیک، فشار خون، فلفل دلمه، انواع فلفل، لاغر کننده، چربی سوز، فروشگاه ایترنتی توشه بر، فروشگاه محصولات ارگانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 720
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: